Metodyka z Dorotą Nieto – odcinek 2

Pewnie spotkałaś/eś się już kiedyś z tzw. „Kołem Życia” – ćwiczeniem coachingowym, którego celem jest zebranie najważniejszych dla nas elementów życia i służy refleksji, gdzie się znajdujemy w tym momencie, a gdzie chcielibyśmy się znaleźć za jakiś czas.

Dzisiaj proponuję Ci zrobić sobie podobną analizę, ale w odniesieniu do Twojego życia nauczycielskiego. Spróbuj na moment się zatrzymać i poddać analizie poszczególne składowe, które budują Twoją nauczycielską codzienność i mają bezpośredni wpływ na satysfakcję z wykonywanej przez Ciebie pracy: postępy uczniów, samorozwój, atmosfera w pracy, wynagrodzenie, work-life balance.

Po co miałabyś/miałbyś to robić? – Aby świadomie stwierdzić w jakim stopniu to co robisz daje Ci satysfakcję. Czy nie poświęcasz za dużo czasu na przygotowanie lekcji? A może szukając ciekawych materiałów na lekcje przepadasz w Internecie i potem jesteś na siebie zła/y bo straciłeś 3 godziny i niewiele znalazłaś/eś na swoje lekcje? A czy wynagrodzenie, które uzyskujesz zadowala Cię? Może warto trochę zmienić grafik? Może warto uczyć w jednej części miasta aby nie tracić czasu na dojazdy albo należałoby zrezygnować z niepewnych korepetycji na rzecz bloków zajęć w szkole językowej?

Dlaczego czasem warto się zatrzymać i przeanalizować te elementy? Dlaczego warto wybrać dany aspekt „Koła życia nauczycielskiego” ćwiartkę i nad nim popracować aby ten poziom zadowolenia wzrósł? Bo to nam może dać odpowiedź na to, czy podążamy w dobrym kierunku w naszych obowiązkach nauczycielskich. Pozwala też wytyczać sobie cele, które możemy starać się osiągnąć. Pozwala nam też się polepszać w różnych dziedzinach. Pozwala zaoszczędzić czas.

Jeśli nie jesteś zainteresowana/y tego rodzaju narzędziami budowania samoświadomości 🙂 przesuń filmik na minutę 14:25 i posłuchaj: Kiedy warto przygotować sobie lekcje na kolejny tydzień? Dlaczego to jest istotne? Dlaczego warto korzystać z metod i podręczników? Dlaczego warto korzystać z naszych metod: Colorado dla dzieci i Arcoíris dla dorosłych chcąc zrealizować cele długoterminowe postawione w swoim grupom?

Kiedy warto wprowadzić coś dodatkowego na lekcje? Dlaczego przynoszenie na lekcje coraz to innych atrakcyjnych materiałów, które można dostać w necie, nie daje nam gwarancji postępów w nauce? Dlaczego tak ważne jest planowanie materiału dla danej grupy na cały rok? Dlaczego tak istotne jest wytyczanie krótkich długoterminowych celów naszym grupom.

Omawiam różne rzeczy. Mam nadzieję, że któraś z nich Cię zainteresuje i/lub zainspiruje do zmian na lepsze