Być dobrym nauczycielem, takim za którym uczniowie podążają. Takim, któremu się chce i który zaraża energią innych. Takim, który ma kreatywne rozwiązania na lekcje i budzi wewnętrzną motywację uczniów. Każdy marzy aby być takim nauczycielem.
I na pewno wiesz jak poprowadzić angażującą lekcję.
Wiesz, że lekcja musi być przemyślana, interesująca, że Ty musisz wykazać się zainteresowaniem względem ucznia. Wiesz, że uczeń musi mieć poczucie, że jest ważny na lekcji.
Ty wiesz, że trzeba robić powtórki, różne, ciekawe, zaskakujące, nieoczywiste.
Wiesz, że na jednej lekcji nie można wprowadzać za dużo słów, bo i tak uczeń ich nie zapamięta.
Pamiętasz, że lista ze słówkami do wykucia jest bez sensu, że to jest nudne i mało użyteczne, bo uczeń i tak nie będzie wiedzieć jak ich użyć w kontekście.
Tak, przecież wiesz, że tłumaczenie gramatyki po polsku nie angażuje ucznia. Wiesz, że najnowsze badania z neurodydaktyki pokazują, że zapamiętuje się lepiej kiedy uczeń jest aktywny, dochodzi sam do wniosków, odnośnie tego kiedy jakaś reguła działa.
Wiesz, że istnieją neurony lustrzane i że swoją postawą możesz zachęcić uczniów do nauki, dlatego wchodzisz energicznym krokiem do sali z duuużym uśmiechem na twarzy.
Wiesz, że jak jest pozytywna emocja, lekcja jest nieprzewidywalna, nieoczywista, zaskakująca to Twój uczeń będzie zmotywowany, będzie mu się chciało. Ty to wszystko wiesz…
ALE czy to robisz? Czy tak działasz na każdej lekcji? Czy jesteś systematyczny w prowadzeniu angażujących lekcji? Czy gestykulujesz? Czy zarażasz uśmiechem? Czy intrygujesz? Czy wywołujesz pozytywne emocje? Czy zaskakujesz? Pamiętaj o dopaminie. Pamiętaj, że ona pojawia się kiedy coś intryguje i zaciekawia naszych uczniów. Pamiętaj, że dopmina lubi nowości i motywuje ją „tu i teraz”. Czyli tu i teraz na tej konkretnej lekcji naszemu uczniowie ma się chcieć. Pamiętaj, że nowość i zaskoczenie pobudzają mózg naszych uczniów do nauki
Życzymy Ci pięknych, satysfakcjonujących lekcji.